Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ İlk ve Acil Yardım?

1. Deneyimli Akademisyenler

Gelişmiş uygulama laboratuvarlarımız ve deneyimli akademisyenlerimizle öğrencilerimizi 112 istasyonlarında, hastane acillerinde ve diğer acil sağlık hizmetleri sunulan alanlarda hizmet vermeye yönelik bilgi ve beceriler ile buluşturuyoruz. 3+1 eğitim modeli kapsamında uzun süre saha deneyimi kazanılması, ders planımızda bulunan seçmeli derslerimizin zenginliği, okulumuza ait kütüphane ve konforlu yaşam alanlarımız eşliğinde yetiştirdiğimiz öğrencilerimizle, ülkemizin ihtiyaçlarına katkı sağlanıp, sağlık sektörüne nitelikli ve tecrübeli iş gücü sağlanmış olacaktır. Yetiştirilen personel, kamu, vakıf ve özel kurumların acil sağlık hizmetlerinde bilgi ve tecrübe yönünden yeterli ve nitelikli meslek elemanları olacaklardır. Sürekli gelişen sağlık teknolojilerine uyum sağlayabilecek ve etik değerlere sahip profesyonellerin yetiştirilmesi için sahip olduğumuz ders programımız bu hedefi gerçekleştirmemizin güvencesidir.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

İlk ve Acil Yardım Programı öğrencileri, Meslek yüksekokulu uygulama laboratuvarlarında öğretim elemanları tarafından maketler ve senaryolar kullanılarak yaptıkları uygulamalarla ayrıca +1 Eğitim Modelimizle tam zamanlı olarak kamu ve özel sektör işletmelerinde rehber Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri gözetimi ve desteği ile tecrübe kazanmaktadırlar. Programda eğitim gören öğrenciler, Acil Ünitelerinde ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında yapılan uygulamalar sonucu edindikleri bilgilerin yanı sıra, uygulama etkinlikleri ve projeler hazırlayarak alana yönelik iş deneyimi kazanma fırsatı elde ederler.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Üniversitemizin şehri Sakarya; ulaşımı, doğası ve ekonomik yapısı ile Türkiye’nin en yaşanabilir şehirleri arasındadır. Okulumuzun bulunduğu Akyazı ilçesinin sahip olduğu kaynakların avantajları ile birlikte okulumuzda eğitim-öğretim süreci yürütülmektedir. Sosyal, kültürel ve ekonomik yönlerden topluma değer katan çalışmalar gerçekleştirmek, tüm paydaşları ile birlikte bütün süreç ve faaliyetlerinin topluma faydalı olmasına özen göstermek, paydaşlarını sosyal sorumluluk faaliyetlerine özendirmek ve gerçekleştirdiği faaliyetlerinde ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun bir şekilde hareket etmek okulumuzun sosyal ve kültürel politikasıdır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

İlk ve Acil Yardım programından mezun olan öğrenciler; acil sağlık hizmetlerinde, acil yardım ve hasta nakil ambulanslarında sağlık personeli, komuta kontrol merkezlerinde çağrı karşılama personeli olarak ve hastane acil servislerinde sağlık personeli olarak çalışırlar. Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olması nedeniyle istihdam imkânları oldukça geniştir. Sektör bu konuda yetişmiş uzman personele ihtiyaç duymaktadır. Mezunlar Türkiye’nin en kalabalık nüfusa sahip olan Marmara bölgesinde rahatlıkla istihdam edilebileceklerdir. Son yıllarda hastane öncesi sağlık hizmetlerinde yaşanan gelişmeler nedeniyle program mezunlarının 112 Acil Sağlık Hizmetleri başta olmak üzere iş bulma imkânlarında artış olmuştur. Ambulans ve acil yardım teknikerleri, üniversite ve devlet hastanelerinin, özel sağlık kuruluşlarının; acil servisleri ve işyeri acil yardım ünitelerinde çalışırlar. T.C Sağlık Bakanlığı bünyesinde 112 acil yardım istasyonları, 112 komuta kontrol merkezleri, hastane acil servislerinde görev alabilmektedirler. Ayrıca özel sağlık sektörü içerisindeki ilk ve acil yardım hizmetine ihtiyaç duyulan alanlarda (Belediyeler bünyesindeki itfaiyelerin arama kurtarma birimleri, özel ambulanslar, özel hastaneler, özel şirketler, spor karşılaşmaları, havaalanları, cankurtaranlık eğitimi almaları halinde plajlar ve havuzlar) çalışabilmektedirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

İlk ve Acil Yardım program öğrencileri, Fizyoterapi, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, Sivil Savunma ve İtfaiyecilik, Laboratuvar Teknolojisi ve Eczane Hizmetleri programları ile gerekli koşulları karşılamaları durumunda ÇİFT ANA DAL yapabilmektedir.

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

İlk ve Acil Yardım programı öğrencileri, DGS sınavına girerek gerekli şartları sağlarlarsa, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi ve Sosyal Hizmet Lisans bölümlerine ve ayrıca açık öğretim fakültelerinin Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ve Turizm İşletmeciliği bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım