Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Sağlık Kurumları İşletmeciliği?

1. Deneyimli Akademisyenler

Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı, genç ve dinamik bir akademik kadroya sahiptir. Akademisyenlerimizin her biri alanında derin bilgi ve deneyime sahip olup, öğrencilere güncel ve pratik bilgiler sunmaktadır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında önde gelen araştırmalar yapan akademisyenlerimiz, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmektedirler. Araştırma ve ders verme gibi uygulamaların yanında öğrencilere mentörlük yaparak kariyerlerine rehberlik etmekte ve akademik gelişimlerini desteklemektedirler. Sağlık Kurumları İşletmeciliği programının başarısında akademisyenlerin bu dinamizmi ve alanlarındaki derin bilgi ve çalışmaları önemli bir rol oynamaktadır.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı, öğrencilerini hem teorik bilgiyle donatmak hem de pratik iş deneyimi kazandırmak amacıyla etkili bir staj ve mesleki eğitim programı sunmaktadır. Öğrenciler, program süresince sağlık sektöründe yer alan önde gelen kuruluşlarda staj yapma fırsatı bulmaktadır. Bu stajlar, öğrencilere Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında gerçek dünya uygulamalarını gözlemleme ve deneyimleme şansı verirken, sektör profesyonelleriyle birlikte çalışarak önemli iş ilişkileri geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca, mesleki eğitimler aracılığıyla öğrenciler, sektörel yenilikleri takip ederek pratik becerilerini geliştirir ve iş dünyasına hazır bir şekilde mezun olurlar. Bu sayede Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı mezunları, sektörde başarılı bir kariyere adım atmaya hazır bir şekilde eğitim ve öğrenimlerini tamamlamış olurlar.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı, öğrencilerine sektördeki güncel gelişmeleri yakından takip etme fırsatı sunmak amacıyla yıl boyunca çeşitli etkinlikler düzenlemektedir. Bu etkinlikler arasında; sektör liderleriyle panel ve seminerler, meslek içi eğitimler, sağlık kurumlarına yönelik saha ziyaretleri ve kariyer günleri gibi etkinlikler yer almaktadır. Öğrencilerimiz, bu etkinlikler sayesinde hem sektör profesyonelleriyle tanışma hem de kariyerleri ile ilgili doğrudan bilgi ve tecrübe edinme şansına sahip olmaktadır. Ayrıca öğrencilerin alanlarına yönelik gerekli bilgileri edinmeleri ve akademik çalışmalarını destekleyecek kaynaklara erişim sağlayabilmeleri amacıyla Meslek Yüksekokulumuz bünyesinde bir adet kütüphane de bulunmaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Sağlık Kurumları İşletmeciliği mezunları, sağlık sektöründe geniş bir perspektif kazanarak çeşitli kariyer olanaklarına sahip olabilmektedir. Programın amacı hem işletmecilik hem de hastane yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanlar yetiştirmektir. Sağlık sektörü hızlı gelişen hizmet sektörlerinden biri olup, teknolojik gelişmeler, tıp dünyasındaki dönüşümler ve yoğun nüfus artışı ile önemini artırmaktadır. Bu bağlamda, mezunlarımız sağlık kurumları yöneticisi olarak hastane ve klinik gibi sağlık kuruluşlarını yönetebilmekte, sağlık yönetimi danışmanı olarak sağlık kurumlarına stratejik rehberlik edebilmektedirler. Ayrıca, mezunlarımız iletişimi güçlü, yabancı dil bilen ve sağlık sektörüne özgü bilgi ve becerilere sahip olduklarından pazarlama ve iletişim alanında çalışarak sağlık kurumlarının ve hizmetlerinin tanıtımını yapabilmekte, tıbbi dokümantasyon ve bilgisayar bilgisine sahip oldukları için sağlık sigortası uzmanı olarak sağlık sigortası hizmetleri sağlayabilmektedirler. Tüm bunların yanında, Sağlık Kurumları İşletmeciliği programından mezun olan öğrenciler için; eğitmenlik, lojistik yönetimi ve iş geliştirme gibi alanlarda da iş imkanları yüksektir. Dolayısıyla, Sağlık Kurumları İşletmeciliği mezunları, sektörde büyüyen talep doğrultusunda çok yönlü kariyer fırsatlarına sahiptir.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

Sağlık Kurumları İşletmeciliği öğrencileri gerekli şartları sağlamaları durumunda, Turizm ve Seyahat Hizmetleri, Turizm ve Otel İşletmeciliği, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Eczane Hizmetleri bölümlerinden birisinde ÇAP yapabilmektedir.

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

Sağlık Kurumları İşletmeciliği mezunları DGS sınavına girerek Acil Yardım ve Afet Yönetimi, İşletme, Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmet ve Uluslararası İşletme Yönetimi gibi lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedir.


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım